Marketing - MarktFlex

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Diensten
MarktFlex® voor Marketing

    • Marktonderzoek
Welke diensten of producten spreken mensen aan? Hoe kunt u uw bedrijf of product beter in de markt zetten? Hoe kunt u uw diensten of producten verder verbeteren? Kwesties die bij iedere ondernemer vroeg of laat spelen. Een marktonderzoek van MarktFlex® kan helpen om de antwoorden op deze vragen te vinden. 

    • Merkonderzoek
Alvorens een nieuwe handelsnaam of een nieuw merk te introduceren, is het sterk aan te bevelen een merkonderzoek te laten verrichten om na te gaan of de gekozen merknaam of handelsnaam beschikbaar is voor gebruik en registratie. Derden kunnen namelijk oudere rechten bezitten, waarop uw merk of handelsnaam inbreuk zou kunnen maken. Door middel van een merkonderzoek verkrijgt u vóór de introductie van de nieuwe handelsnaam of het nieuwe merk inzage in de potentiële bezwaren en kunnen vervelende verrassingen achteraf zo veel mogelijk worden voorkomen. Absolute zekerheid over de "beschikbaarheid" van een handelsnaam of merk, kan overigens onmogelijk worden gegeven. Neem geen risico en laat uw merknaam dus altijd onderzoeken. MarktFlex® heeft ervaring met merkonderzoek en registratie. 

    • Productonderzoek
Bij een productonderzoek licht u een toekomstig of bestaand product volledig door. Voor een product dat nog volop in de ontwikkelingsfase zit kunnen er zo nieuwe ideeën worden opgedaan. Voor een bestaand product kan er informatie worden verkregen over bijvoorbeeld een betere samenstelling.
MarktFlex® heeft ervaring met onderzoeken van producten, dus neem NU contact op.

    • Opstellen van marketingplannen
Een van de essentiële zaken van het ondernemingsplan, is het marketingplan. Al is er nog zo'n fantastisch produkt of dienst het zal pas verkocht worden als klanten van het bestaan afweten en het willen en zullen gaan kopen. Daar zitten nogal wat stappen tussen. Om maar een concreet voorbeeld te geven: Ook al is de ene supermarkt veel goedkoper dan de andere, de meeste mensen kopen enkel bij een supermarkt als deze een beetje in de buurt is. De locatie van een supermarkt is dan ook essentieel.  
MarktFlex® heeft ervaring met het opstellen van Marketingplannen, dus neem NU contact op. 

Voor luxegoederen zoals een nieuwe bank of voor de aanschaf van een nieuwe auto zijn de meeste mensen wel bereid wat verder te reizen en is de kwaliteit en prijs van het produkt weer belangrijker. Bij het maken van een ondernemingsplan is het aan te raden een hoofdstuk over de marketing te beschrijven om zo elk facet van het produkt te onderzoeken en de kansen en bedreigingen duidelijk in kaart te brengen. In het marketingplan wordt omschreven waarom er verwacht wordt dat het produkt zal verkopen. Of dat wel of niet gebeurd is afhankelijk van meerderde factoren en het is aan te raden elk van deze punten in het ondernemingsplan op te nemen.  MarktFlex® weet hoe dat moet en helpt u met raad en daad, dus neem NU contact op. 

    • Schrijven van marketingberichten
Voordat we beginnen met het opstellen van een marketing bericht, moet we eerst voor heel duidelijk voor ogen hebben wie de doelgroep is, zodat daar de woordkeuze op kan worden afgestemd. Oudere mensen zullen zich bijvoorbeeld niet aangetrokken voelen tot hippe taal die onder de jongsters  wordt gebruikt.
Kern van de boodschap bepalen
Daarnaast is het ook belangrijk dat er goed wordt nagedacht over welke boodschap er moet worden overgebracht. Moet er een nieuwe behandelmethode onder de aandacht worden gebracht of moet een bestaande dienst in een nieuw licht worden geplaatst? We proberen de boodschap zo specifiek mogelijk te maken. Vergeet niet dat iedereen dagelijks overspoeld  wordt met reclameberichten. Mensen pikken alleen die berichten eruit die direct op hen van toepassing zijn.
Oprechte aandacht voor de klant
Een valkuil waar veel zelfstandige ondernemers in trappen is dat ze bij het opstellen van een marketing bericht als eerste ingaan op zichzelf. Ze beschrijven hun visie en prijzen zichzelf aan door meteen hun ervaring uit de doeken te doen. Hiermee zul je niet de aandacht van mogelijke klanten trekken of vasthouden. Je kunt veel beter in je marketing boodschap eerst laten zien dat je oprecht geïnteresseerd ben om je klant te helpen bij het oplossen van zijn of haar probleem.
Oplossing bieden voor een probleem
We onderzoeken wat er onder uw klanten leeft en welke specifieke problemen er spelen, die met jouw uw producten of diensten kunnen worden opgelost. Alleen als het om kapitaalgoederen gaat is men geinteresser meer te weten over (de betrouwbaarheid van) uw bedrijf of organisatie. Iemand die een klien product of dienst koopt heeft daar geen interese in. Kom je meteen met een pakkende titel waarin je aangeeft dat je de perfecte manier hebt gevonden om mensen te helpen met het probleem, dan zal je de aandacht meteen te pakken hebben. 
U moet zich onderscheiden van uw concurrentie
We laten dus in de marketing duidelijk de boodschap naar voren komen hoe u zich onderscheidt van de concurrentie. Iedereen krijgt dagelijks vele reclameboodschappen voorgeschoteld en de meeste boodschappen vertellen eigenlijk allemaal hetzelfde. U moet eruit springen! 
Door eerst goed na te denken over bovenstaande punten, zal het veel gemakkelijker zijn om de juiste woorden te vinden voor de marketing boodschap. Een goede marketing boodschap spreekt de potentiële klanten emotioneel aan en gaat zodanig een eigen leven leiden in hun hoofd, dat ze zich uiteindelijk genoodzaakt voelen om een afspraak te maken. 
MarktFlex® schrijft voor én met u, uw marketingberichten, dus neem NU contact op. 

MarktFlex® is pragmatisch ingesteld en werkt met scherpe tarieven, want wij zijn óók ondernemer.  Neem contact op en maak een afspraak
Hoofd
 
Copyright 2015. All rights reserved.
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu